Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F49r37a11n94t94i32š80e82k 18H36r95a61b78a40l 3283399806298

Tak koukám, že jste odborník na všechno. 

Hlavně na to být nesnášenlivý, kategorizující a provokativní.

Díky vlastní zkušenosti z Jedličkova ústavu i z rodiny mohu napsat, že to, co jste napsal je humus.

+1/0
26.2.2015 8:17

D35á31š34a 93S92t79á53r33k12o54v83á 5931620648

Pane autore, kdo bude určovat, které postižení a jaká jeho míra je ještě "košer" a které už je na... co ústav?

Navíc mícháte "hrušky s jablkama". Dis- poruchy, ADHD a hyperaktivita, stejně jako poruchy pozornosti přeci nepředurčují jejich nositele k outsiderství. Mé děti některé z nich prodělaly, syn studuje medicínu, dcera je premiantka na SŠ a chystá se též na VŠ.

Totéž s tělesnými postiženími. Synovci chodí do školy a kamarádí s chlapcem s SD. Celá škola mu pomáhá překonávat překážky, všechny děti mu sběrem víček "vydělaly" na vozíček. Myslím si, že to prospívá vidět, že svět není černobílý, že jsou i větší problémy a nemocnému zase, že je i něco jiného.

Samozřejmě souhlasím, že ne každá škola musí mít bezbariérový přístup a že je zbytečná tkováto investice, pokud je dostupná jiná již takto vybavená škola.

Myslím, že doba, kdy se lidi postižení odstraňovali do ústavů na severu Čech, kde bez vzdělání dožívali a tudíž i pokud nebyli, zdementněli a byli zbaveni svéprávnosti (viz Requiem pro panenku) je za námi.

Mějte se pěkně.

+1/−1
17.2.2015 0:24

R37o34s73t46i63s89l43a20v 32C72a89h67a 6483637627721

Pane autore, dys- deti je dnes cela rada. A pokud je chcete izolovat do zvláštních skol, pak se muze stat, ze zvláštních skol bude stejne, jako ten beznych.

Pritom jeden typ dys- muze naopak znamenat vyhody v jinem predmetu. Takze byste musel mit samostatne tridy dyslektiku, dyskalkuliku, dysortografiku, a kdovíčeho ještě.

+1/0
16.2.2015 16:25

P25e23t49r 91P82a43l79e25č43e18k 3240505984772

Nejsou jen dyslektici a dysgrafici, atd. Jsou také downici, slepé děti, děti s dysfázií, atd atd. Vážných postižení je mnoho. A to tělesné bohužel velmi často jde ruku v ruce s tím mentálním.

0/0
16.2.2015 16:32

R38o33s42t43i96s50l16a53v 91C27a39h90a 6213117307131

ale, pokud jsem dobře pochopil blog, tak autor chce soustředit do zvláštních skol všechny deti s odchylkou, specialne zminuje dys-, hyperaktivni a invalidni.

+1/0
16.2.2015 16:35

P21e15t68r 49P80a67l80e22č71e54k 3890925304302

Napsal to tak, ale já to pochopil jako zjednodušení, které je ostatně nutné,  taxativně vyjmenovávat postižení vhodné k řešení speciální školou by asi nebylo zrovna ono.

0/0
16.2.2015 16:40

R81o28s69t33i94s60l43a15v 30C65a31h19a 6683577747531

jenze to, jak je clanek pojaty, je hodne extremni, coz diskredituje názor autora.

Mimochodem - je-li dite vozickar, ma jezdit 8 let do ZS přes pul města jen proto, ze tam mají plosinu a v nejblizssi skole ne? Dokaze si autor spočítat dodatecne naklady na cestovani ve srovnani s novou plosinou? Nebylo by nakonec "nejlepsi" zase vozickare zavrit do ustavu?

+1/0
16.2.2015 16:43

P52e68t23r 22P15a13l44e39č38e56k 3650615304342

To jistě ne, ale vy mi neustále uvádíte příklady, u kterých důvod k zařazení do speciálky taky nevidím a o zavírání vozíčkářů do ústavu nikde nepíši tak mi to nepodsouvejte, buďte tak laskav. Já prostě jen ve shodě s autorem tvrdím že rušení speciálek je óbrkravina, protože pro nemalé množství postižených dětí je speciálka opravdu velká pomoc.

+3/0
16.2.2015 16:50

R95o25s59t71i96s56l72a51v 77C35a51h76a 6103487827591

ja netvrdim, ze to tvrdite Vy. Ale autorovy názory jsou extremni a ten ustav je také extrem, ke kteremu by mohl vest jeho názor na vozickare.

+1/0
16.2.2015 16:55
Foto

Š57á21r64k96a 10M47e34d16k17o75v25á 7344925656140

Autor hlavně jaksi smíchal hrušky s jablky (děti s dys.. rozhodně nepatří do speciálních škol). Ani děti tělesně postižené, které můžou mít vysoké IQ by se neměly "odkládat" do zvláštních škol.

0/0
16.2.2015 22:18

R77o52s98t40i34s93l18a84v 76C95a78h26a 6453857637351

ještě bych dodal - i u nas byly hojne deti dys-, jenze v te době se to nezkoumalo, takze se to nevedelo. Proste nesly oznaceni "hloupe". To ale nebranilo v tom, aby vynikly později. Ve zvlastni skole se soustredily deti vesmes tezce vzdelavatelne, coz dys- pochopitelne obecne nejsou.

+1/0
16.2.2015 16:34

P44e90t54r 96P17a49l65e37č94e76k 3350645884792

To je jistě pravda, ale popisujete minulost, já bych se soustředil spíše na současný stav.

+1/−1
16.2.2015 16:43

R57o26s83t68i46s97l57a48v 51C34a63h13a 6783297147681

ja nepopiram, ze zvlastni skoly (bez ohledu na nazev) mohou mit smysl. Ale pro hure vzdelavatelne. Ne pro všechny skupiny, které vyjmenovava autor.

0/0
16.2.2015 16:45

P17e70t31r 22P88a89l12e21č16e70k 3120435134392

Speciální školy jsou obrovská vymoženost, ku prospěchu postiženým dětem. Existuje řada příkladů, kdy po přeřazení z běžné do speciální školy vystressované a bojácné dítě s mizerným prospěchem doslova rozkvetlo, osobně znám takových několik, te kterých jsou díky speciálním pedagogům sebevědomé a veselé děti s jedničkami. Není to žádné vylučování ze společnosti jak mnozí hloupě tvrdí, ale naopak - speciální školy těmto dětem pomáhají se do společnosti zařadit a pomáhají jim tak jak by to běžná škola nikdy nesvedla. Požadavek na rušení speciálních škol je otřesná hloupost a zločin proti postiženým dětem a zastánci tohoto rušení by si měli před zrcadlem dát pořádnou facku.

+10/0
16.2.2015 16:19

M26i82r30o87s25l31a98v 60B26á26r36t86a 8514120720527

Máte naprostou pravdu. Ale pražská kavárna má jiný názor.

+1/0
16.2.2015 16:24

A46n85e17ž90k18a 27J 93Ř67e67h67o36ř81o57v40á 8376548

Líp bych to nenapsala;-D.

0/0
16.2.2015 16:28

P15e47t94r 46P30a57l40e87č46e18k 3190145954612

Já už jsem tu něco podobného psal podrobněji dříve pod jinými blogy, dneska jsem to zestručnil.:-)

+1/0
16.2.2015 16:33

A13n59e18ž43k27a 65J 56Ř95e47h18o64ř36o30v57á 8626728

Já jsem přišla do styku asi s tisíci školami, při práci se slepými. Pro ty slepé, byla speciální škola to nejlepší, co je mohlo potkat. V běžných školách, tělesně postižení většinou bez problémů, ovšem ti, co se bez asistenta neobešli, rušivý element.

+2/0
16.2.2015 16:55

R77o68s85t98i41s46l64a77v 16C26a37h75a 6123707197831

měli jsme v rodine zrakove postiženého. Videl, ale hodne spatne (nejakych 20 dioptrii). Asistenti nebyli. Po kratkem pobytu v internatni skole chodil bez problemu na beznou zakladku bez jakýchkoliv potizi. A jiny, s cochlearnim implantátem do bezne zakladky.

0/0
16.2.2015 16:57

P63e71t15r 32P31a48l95e19č88e57k 3510565374642

To je možné, ale povšimněte si, že stavíte pouhé 2, slovy dva, členy své rodiny proti zkušenosti člověka z cca tisíce škol při práci se slepými, zdůrazňuji slepými, ne špatně vidícími, dětmi. Poněkud nesrovnatelné.

0/0
16.2.2015 17:07

R31o20s39t83i44s41l44a19v 62C70a22h53a 6643217497291

a co kdyby měli radeji rodice na vyber? To autor nepripousti.

0/0
16.2.2015 17:17

P29e44t47r 55P52a66l85e56č49e55k 3290885884522

Rodiče na výběr mají, bez jejich souhlasu s dítětem nehne ani pámbu a když nebudou chtít, zařazeno do speciálky prostě nebude. Vlamujete se do otevřených dveří.

0/0
16.2.2015 21:50

R88o22s30t77i60s16l65a72v 86C73a52h28a 6613527617191

Ještě drobnost, pani Rehorova tvrdi, ze je lepsi pro vzdelavani slepých specialni pedagog. To ji samozrejme verim. Ale detstvi, to není jen vzdelavani. A pak je samozrejme dulezite ptat se, zda je lepsi, když dite chodi do internatni skoly se speciálními pedagogy, nebo zije ve svém prirozenem prostředí, s rodinou, kde koneckonců muze cerpat vjemy pro svůj vyvoj i od zdravych deti.

0/0
16.2.2015 17:28

A94n40e97ž49k37a 31J 22Ř88e18h77o53ř52o36v94á 8846248

Ti slepí trávili víkendy a prázdniny doma. V té škole se naučili pohybu v prostoru za použití hůlky a různé jiné vychytávky, které je rodina naučit nemohla, protože nevěděla jak. Dokonce v Praze existuje pobytové rehabilitační a rekvalifikační středisko pro nevidomé Dědina, o.p.s. kde se učí, jak pečovat o domácnost a tak.

http://www.dedina.cz/

0/0
16.2.2015 17:42

R29o72s28t33i40s44l42a87v 23C63a71h60a 6813107477341

no tak je pochopitelne, ze spoustu věci se musí naucit vramci rehabilitace, nicmene pokud je dite nevidome od narozeni, tak to jiz umi. Ale pokud se o sebe dokaze postarat, pak si myslim, ze je dobře vazit, co pro nej bude lepsi. A z autoroma blogu mam dojem, ze pripousti pouze jednu variantu, coz se mi nelibi.

0/0
16.2.2015 17:53

K13a87r46e34l 57D90v12o61ř89á18k 3877517377

Dobře popsáno....

+1/0
16.2.2015 16:17

P21e29t59r 78P66a13l41e79č42e84k 3630955644602

Výborně napsáno, karma.

+1/0
16.2.2015 16:15
Foto

M24a67r49i38e 36T77o15m28š32í16č47k89o71v81á 4267715496356

V Brně je speciální domov Kociánka do kterého jezdí dětí na týdenní výuku. Rodiče si je na víkend berou domů, tedy domácí prostředí si užijí také. Tyto děti by měly v normálních školách velké problémy, tady jsou zařazeny podle druhu svého postižení. V péči odborníků se dobře připraví pro život v dospělosti, získají s nabytými vědomostmi větší sebevědomí, necítí se mezi ostatními s podobnými problémy méněcenné a někteří z nich pokračují později v dalším studiu.

Speciální škola, to je další pomocník pro tyto děti. Rozhodně v menším kolektivu a s učiteli kteří vystudovali speciální pedagogiku dojdou dále, jako ve školách kde na tento druh výuky nejsou zaměřeni.

Když vememe druhou stranu mince, musí být rušivé pro žáky, když je mezi nimi spolužák který učivo vůbec nechápe, má vedle sebe asistenta, většinou je to učitel v důchodě, který se snaží zaujmout jeho pozornost. Zaujme však spíše pozornost těch ostatních. Toto snad nevadí jen těm, kterým na prospěchu nezáleží, ale ta většina, která se chce něco naučit, je v takovém kolektivu ve značné nevýhodě.

Máme nyní v Evropě, co se vzdělanosti mládeže týká, špatný kredit a tímto řešením bychom ho určitě nevylepšili.

Toto se odvíjí hlavně od rozhodnutí rodičů a je na nich, aby se rozhodovali v zájmu svého dítěte a přílišným tlakem na jeho začlenění mezi ostatní děti mu ještě více neuškodili.V

+7/0
16.2.2015 15:53

V53á45c84l51a51v 11M13y42š44k91a 9336555605696

Proč  tak agresivně, proč hned nadávat. Chováte se přesně tak jak ten bloger popsal.

0/0
16.2.2015 15:43

M60a35r50c46e32l 67H59e25r58b16o11l37t 6712296231695

Pane Ožuchu, jako invalida, který celé dětství a dospívání strávil v normální škole mezi zdravými dětmi vám mohu napsat pouze jediné - jste id.i.o.t. a vaše inteligentse (kdo ví, ten ví) sahá k úrovni autora slova, které jsem použil...

+1/−5
16.2.2015 15:41

P97e25t23r 23P70a21l25e38č25e97k 3370335454702

Váš příspěvek nevypovídá nic o blogu pana Ožucha ani o panu Ožuchovi jako takovém, zato o vás vypovídá víc než by se vám líbilo. A nic pěkného to není.

+4/0
16.2.2015 16:21

M35i97l60o85s30l20a55v 74K34a27n66t93o29r35e45k 1509727401229

R^R^R^Pane Michale naprostý souhlas a jsem rád, že tuto otázku taky někdo vidí reálně a ne emocionálně. Ze své bohužel osobní zkušenosti vím, že mentálně postižené děti, do normálního školního kolektivu nepatří. Místo drahého a neefektivního inkluzivního školství by stát udělal  podstatně lépe, a pro postižené by to bylo co nejlepší, kdyby vytvořil v jejich dospělosti podmínky pro jejich začlenění do života podle jejich schopností. Organizací, které toto dělají, je zoufale málo a závisí na milodarech. Zdravotně postižený potřebuje asistenta, který mu pomůže najít a  začlenit se do zaměstnání odpovídající jeho schopnostem (to trvá od 3 do 12 měsíců) a ne aby s ním trávil základní školní docházku, cpal mu do hlavy věci, které není schopen pochopit a v životě je nebude potřebovat,  a chránil ho před šikanou

+9/−1
16.2.2015 14:59

J30a32r35d39a 47C55h89o24v35a18n17e69c 6321915233449

Pane autore, nevím, kolik máte postižených dětí.

Já jedno. Hodně smyslově a trošku pohybově.

A z rodinné zkušenosti tedy vím, že speciální škola je to nejlepší, co může být. A každý, kdo pléduje za zrušení speciálních škol a nahnání postižených dětí do škol obecných je můj osobní nepřítel.

Jenomže já jsem k tomu dospěl až na základě zkušenosti. Když někdo tuto zkušenost nemá a přesto to pochopí, zaslouží si úctu.

+13/−2
16.2.2015 14:50

M74i38c21h43a91l 59O51ž50u88c95h 6144266944126

Já děti nemám, ale sám jsem byl dítě a vím jak se děti (a nebudu pokrytecky říkat, že jsem byl jiný) chovaly k odlišnostem. Neříkám, že jsou všechny takové, ale bohužel tolerance je něco, co se u dětí nedá vynutit. A jak sám říkáte školy, které mají ve svém personálním obsazení opravdové odborníky a ví, jak s těmito dětmi pracovat je to to nejlepší, co se dá pro ně udělat. Dostane se jim kvalitnějšího vzdělání a to by mělo být cílem nejen každého rodiče, ale nás všech.

+2/−2
16.2.2015 14:57

R78o56s63t91i32s49l13a72v 31C48a74h30a 6413487267201

Nemel jsem jit také do zvlastni skoly, když jsem mel nadprumerne IQ? Taky se nekteri spolužáci dokazali chovat velmi nehezky k me odlisnosti.

Deti si skoro vždy obecne vzato najdou nekoho, kdo se nejak odlisuje. Vůbec to nemusi byt schopnosti, muze to byt socialni postaveni, způsob oblekani apod. A pak mu to dokážou dat pekne sezrat.

+1/0
16.2.2015 16:38

M95i70l37o21s11l75a44v 29K78a38n71t82o87r57e58k 1859967401159

V Praze ve Strašnicích byla (možná že dosud je)  specializovaná škola pro děti s kombinovanými vadami. O tuto školu byl mezi rodiči (nikoliv mezi zlými psychology) takový zájem, že spousta dětí, ačkoliv děti měly mít na tuto školu "nárok",  byla z kapacitních důvodů odmítnuta (byl to i náš případ). Mentálně postižené dítě do normální školy může chtít dát jen ambiciózní rodič-idiot.

+4/−1
16.2.2015 15:07

R37o23s68t10i90s94l70a64v 89C94a27h39a 6193117727851

povazujete za mentalne postizene i dite s Aspergerovym syndromem?

0/0
16.2.2015 17:19

M17i54l66o89s77l79a28v 71K53a21n40t88o42r89e25k 1439437181209

Nevím, nesetkal jsem se.

0/0
17.2.2015 10:06



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.