Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P96e68t80r 91S56e12d97l60á76č98e70k 6582421487423

Autorovi jsem moc neporozuměl, nemá to hlavu ani patu. Jen v titulku je jasná víra v tržní hospodářství, ...??? Proboha! Čisté tržní vztahy jsou utopie stejně jako komunismus. Nikdy nebyly, nejsou a nebudou!

+1/0
29.7.2015 12:00

P31a31v90o75l 44K68u29b42r47a29n 6689110870142

Blbosť. Veľká Británia v 18. - 19. storočí a USA vlastne až do konca 19 storočia. To sú krajiny, kde štát zasahoval minimálne do ekonomiky. A to boli časy, kedy napríklad VB zažila najväčší rozkvet - doba priemyselnej revolúcie. ktorá by nenastala, ak by mali dnešný typ "kapitalizmu" - tzv sockapitalizmus.

0/0
14.9.2015 7:18

R28o75s64t38i63s93l83a38v 77M11a67j15e75r 2503572329418

Mne třeba udivuje, že se napíše, že důchodce si měl na důchod našetřit...já si třeba na důchod šetřím od svých asi 20-21ti let. Tedy už přes 10 let. Řekne mi autor kolik si mám šetřit abych se měl za těch 35 let akorát? Je to pětiskovka? Litr? Nebo půlka platu? Co si za těch 35 let koupím třeba za milion? Dům? Ojeté auto a nebo to bude jeden nákup? Vždyť to dnes člověk nemůže vědět.

Zároveň odvádím já ze svého platu a ještě doplácí zaměstnavatel něco jako "sociální" - stát to kupodivu vyžaduje. Odvádím málo? Nebo moc?

Uvedu příklad: Moje babička hodně let pracovala za mzdu do tísíce korun, mzda postupně rostla. Má mít dnes takový důchod? Nebo z čeho to spočítáme? A co invalidní důchodci? Taky jim budem říkat, že si měli našetřit?

Toť jen k důchodům....jinak článek se mi nelíbí. Je to napsáno dost podivně. Ale tím nechci říct, že se s některými myšlenkami nedokážu ztotožnit. To každopádně dokážu.

+1/−1
29.7.2015 9:38

J45a75n 71H11a39v76r90d86a 3376644312616

Pane Ožuchu, váš článek zkomprimovat na jednu A5 a tesat do kamene.

+3/−1
29.7.2015 8:53

O32l54d24ř93i42c11h 44K42a94d48ě63r13a 2522295323708

Snůška teoretických tlachů zahnaných do ad absurdum úrovně, zcela abstrahujících od reality. " Všechno je blbě, jenom nevím, jak to udělat v praxi lépe" je závěr autora, který mi z jeho pojednání vyplývá. Jinak plně souhlasím s příspěvkem pana Spala pode mnou.

+2/−1
29.7.2015 8:02

D68a27n 70S19p15a82l 2922381860749

Tento blogger dokazuje svoji naprostou neznalost nejen ekonomie, ale zcela mu chybi logicke uvazovani, ktere znasilnuje (haha) odvaznymi a vesmes hloupymi, radoby originalnimi, prohlasenimi. Plete pate pres devate v presvedceni, ze "kazdy ma pravo prezentovat nazor". Jinymi slovy - ma pravo tarat blbosti a dochazet k ukvapenym zaverum a naivne se domnivat, ze objevil Ameriku. Nema cenu jeho nesmysly komentovat, jen snad by redakce mela podobne trotloviny proste vyradit v zajmu uchovani alespon jakes takes intelektualni urovne tohoto serveru. Idnes neni urcen pro pomocnou skolu.

+3/−4
29.7.2015 0:40
Foto

V50l83a76d10i98m71í32r 16Š33ť86a73s71t74n16ý 1251376925803

ach vy génie, že byste ráčil popsat alespoň něco v čem se pan autor mýlí? A když píšete, že nemá cenu komentovat, tak to nedělejte.

+4/0
29.7.2015 7:59
Foto

L71u29b80o16š 16Z32á68l65o55m 9257777389268

V podstatě dobře napsáno. R^

+3/−1
28.7.2015 22:25

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

J37o28s90e26f 67T41a95h75i41r 7960298421583

Utři si sopel a neraď!;-D

+1/−5
28.7.2015 19:31

J97a92n 21P55a80v21e11l 8303192158676

Jak kočička a pejsek vařili kašičku. Nemáte žádné znalostí ekonomie ani humánních věd, ale to Vám nezabrání v tom, abyste se nepokoušel kreslit ideální svět.

+1/−1
28.7.2015 18:18
Foto

L44a61d17i43s53l55a53v 76V16ě58t54v79i57č47k82a 4403276494745

...a jak viš, Jane, že nema žadne znalosti? A proč by se nemohl pokusit kreslit idealni svět?

+2/0
28.7.2015 22:17

O98l47d56ř17i38c56h 20K73a14d75ě17r16a 2312605563648

Jenže on ho nekreslí, on říká, že ten současný je blbý.

0/0
29.7.2015 8:03

J59a97n 52H29a87v29r22d82a 3146274452726

Ale on má pravdu. Vše, o čem píše, beze zbytku platí.

+1/0
29.7.2015 8:55

O72l50d93ř61i55c20h 66K21a36d32ě59r32a 2782515763688

Klidně si to myslete. Pro mne je to snůška teoretických blábolů o ničem. Stejné, jako když budu popisovat komunismus. Všechno je blbě, ale jak to udělat líp, alespoň náznak, chybí. Kecy o státu, který reguluje daněmi a odsuzování téhož je trochu mimo mísu.

0/−1
29.7.2015 9:39

J10a37n 93P33a92v87e83l 8873962618546

Podle úrovně článku. Jak okomentoval Oldřich Kaděra nade mnou, je to hloupost od začátku do konce. Autor si vůbec neuvědomuje souvislosti. U mnoha autorů SSO, ve kterých se asi zhlédl, je možno vidět určité ekonomické vzdělání, takže, i když s nimi často pro jejich naivitu nesouhlasím, musím jim alespoň uznat, že pro svá tvrzení a závěry mají určitý podklad. U autora nevidím ani to.

0/0
29.7.2015 8:37

J85i64ř52í 89Ř92e82z47n33í19k 4242612953635

Nikdo tržní hospodářství neeznásilňuje, tržní hospodářství se znásilňuje samo a rádo. Podobně jako Hayek jsem dospěl k závěru, že právě podnikatelé jsou těmi, kdož se domáhají zásahu státu.

Třeba u nás na počátku 30. let došlo programově ke zvýšené ochraně zemědělství, průmysloví magnáti se ozvali, ano my s tím souhlasíme, ale požadujeme pro sebe stejnou míru ochrany, jako mají zemědělci.

0/0
28.7.2015 17:44
Foto

F49r30a41n98t74i72š76e20k 59K22š55í20r 2939516845

Ale samozřejmě.  Když už něco máme, pochopí mnoho lidí jak to využít. Problém je, že využití státu jedněmi, zakládá zneužití majetku, práv a svobod druhých.

+3/0
28.7.2015 17:52

P87a61v96o10l 10K33u12b67r46a38n 6769840550422

Kecy jak ... obrovské mesto. na znásiľňovanie je potreba dvoch, nie? Ak by politici nenastavili podmienky tak ako ich nastavili, tak nech sa nedivia, že sa to deje. Aká by bola korupcia v štáte, ktorý minimálne ovplyvňuje ekonomiku? Minimálna. A čo sa týka podnikateľov domáhajúcich sa zásahov štátu? Tak nech sa na nich štát vyondí, že ... Problém ale je, že to býva poväčšinou štát, kto zavádza regulácie ekonomiky, pretože skupinka politikov si myslí, že to oni dokážu ...

0/0
14.9.2015 7:27

J61i17ř13í 72Ř54e12z60n88í19k 4242292503945

Keynes dokázal, že Sayův zákon neplatí.

0/0
28.7.2015 17:34

A73n19t42o94n50í97n 59K70o22u24n60o72v61s80k82ý 9138320898278

Ať už se vám to líbí nebo ne, žijeme v kapitalismu. Ten má 3 znaky:

- převaha soukromého vlastnictví

- zisk jako hlavní faktor motivace

- námezdní práce

Mezi jeho znaky naproti tomu nepatří demokracie, vysoká kvalita života ani tržní hospodářství.

Kdybyste si prohlédl údaje o našem zahraničním obchodě, zjistil byste, že jeho 1/3 probíhá mezi tuzemskými dcerami a zahraničními matkami za "vnitropodnikové ceny", 2. třetina mezi nadnárodními firmami navzájem a račte uznat, že ta zbývající třetina nám už ten volný trh nezachrání. To není proto, že to stát někomu nařídil, ale protože silní hráči se trhu obratně vyhnou - znamená totiž konkurenci a to je jimi zcela pochopitelně považováno za plýtvání silami a prostředky.

Váš výlet do bankovnictví ukazuje, že o něm nic nevíte, jinak byste nemohl nechápat, že kapitalismus nemůže bez dluhu fungovat.

Krytí je výraz z oblasti chovatelství a nikoliv bankovnictví - fena krytá psem, ano, to dává smysl, ale peníze?

Váš blog je jen odvarem neoliberální ideologie, tak jak se, bohužel, od 70.let postupně prosadila ve vyspělém světě (Reagan, Thatcherová, u nás Klaus a jeho pohrobci). Je velmi jednoduchá a to těm jednodušším z nás činí potěšení, protože si ji snadno osvojí:

1) vše vyřeší trh (i sociální a ekologické problémy)                                      2) stát je vždycky ten špatný - ať si počíná jakkoliv                                      3) individualizovaný jednotlivec se vždy rozhodne racionálně (tak hlavně žádné odbory i svaz zahrádkářů už zavání totalitou. Každý si přece dohodne třeba s General Dynamics skvěle vyváženou pracovní smlouvu. Je třeba stát zcela svobodně a sám proti zbytku světa).

+2/−4
28.7.2015 17:08
Foto

F44r57a51n18t81i65š90e90k 95K78š47í76r 2589156595

Ale v tomto systému není žádné soukromé vlastnictví.  Ani váš dům není váš.  Zkuste nezaplatit výpalné ve formě daně z nemovitosti.  A takto je to se vším.  My všichni jsme jen pronajímateli našich těl a majetků od státu.

+7/−2
28.7.2015 17:26

A92n35t50o86n77í35n 84K29o47u56n40o21v72s29k57ý 9658280968838

A co když třeba PRE patří z větší části státu a zaplatí daň ze zisku?

To je potom vlastně superstátní firma, že?

Je velké nepochopení institutu vlastnictví, když si myslíte, že je možné jej naplnit pouze při neexistenci majetkových daní.

0/−1
28.7.2015 17:34
Foto

F91r52a64n36t76i14š59e11k 79K32š44í64r 2549226675

Nelze tvrdit, že něco vlastníte, když má jiný člověk moc legálně vám z tohoto vlastnictví odčerpávat kolik se mu zachce (demokraticky určí).   Pak se začnete dostávat do neřešitelných problémů a jediné co pak musíte udělat, je produkovat násilná nařízení, které vydáváte za zákony.  Z toho  plyne, že nelze hovořit o soukromém vlastnictví, ale o nějakém stupni socialistického vlastnictví s různou mírou nakládání s tímto majetkem.

+6/−3
28.7.2015 17:43

A54n41t25o53n63í42n 24K20o94u77n70o91v71s42k39ý 9598500918668

Takže podle vaší nesprávné teorie žijeme v celosvětovém socialismu (až na některé země Afriky), protože máme majetkové daně. Když si to chcete myslet, proč ne...

0/−1
28.7.2015 17:46
Foto

F62r94a66n58t46i37š75e54k 61K83š82í11r 2279526285

Je třeba věřit logice, ne víře.

+3/−2
28.7.2015 17:53

A86n42t22o63n63í68n 80K56o85u64n83o41v27s71k30ý 9818520968918

Logika, jako nauka o správném myšlení nám ukazuje i to jak lze z jedné správné a jedné nesprávné premisy dospět k nesprávnému závěru:

1) Pokud platím majetkové daně, žiji v socialismu - nesprávná premisa

2) V ČR platíme majetkové daně - správná premisa

No a pak následuje váš nesprávný závěr...

0/−1
28.7.2015 18:00
Foto

F27r11a95n93t86i76š19e79k 40K37š93í59r 2279726845

Víte co je prediktivní logika?  Je to dopracování se k důkazu o nějakém tvrzení, pomocí logických pravidel z počátečného tvrzení, jehož pravdivost nikdo nemůže zpochybnit.   Jako vyšel Ludwig von Mises, při tvorbě svého díla jak lidé jednají, ze základního tvrzení, které nelze zpochybnit,  že "lidé jednají".  Pomocí této prediktivní logiky je pak odvozené, co je to  soukromé vlastnictví, jak vzniklo a jaká má pravidla a z toho pak plyne, co je to socialismus.

+2/−2
28.7.2015 18:10

A10n27t94o85n32í84n 15K18o11u73n15o19v14s34k79ý 9418840188108

Jak myslíte.

Někdo má rád holky, jiný vdolky, vy zase von Misese.

Já, s vaším dovolením - nebo i bez něj - dám přednost obecné logice.

0/−1
28.7.2015 18:14
Foto

F51r32a91n54t44i54š83e38k 53K62š36í46r 2209566275

Já vám dám takový malý důkaz vaší logiky.   Pana Mikulu přepadli a on byl, pod pohrůžkou násilí, donucen vydat vše co měl právě k dispozici.  Ale on podle vás oloupen nebyl, protože mu nevzali vše a potřebovali to na důležité věci.

+3/−2
28.7.2015 18:24

A53n34t94o29n22í85n 18K98o31u88n77o72v83s10k97ý 9528840598758

To byl jen důkaz toho, že ani logiku nechápete.

+1/−2
28.7.2015 18:32
Foto

F50r91a54n81t50i12š92e41k 52K81š63í62r 2579916595

Ano je to nesmysl, ale vám z toho vychází, podle té vaší "obecné logiky", že pan Mikula nebyl oloupen, když mu nevzali úplně vše a když to bylo použité na důležité věci.

+3/−2
28.7.2015 18:40

A10n83t22o72n32í90n 51K10o12u76n71o69v82s40k11ý 9778760708698

Logika není naše nebo vaše. Je jen jedna.

Ale abych ozřejmil vaši sofistiku těm, kteří ji snad na první pohled nevidí, je třeba uvést, že je založena na směšování trestních a daňových zákonů.

Obdobně by bylo možné se pobuřovat nad tím, že chirurg vzal nůž a vnořil ho beztrestně do některé z vašich tělních dutin. Zatímco když totéž udělal ten chudák spolucestující v tramvaji, vláčeli ho po soudech a poslali do vězení.

+1/−3
28.7.2015 18:46
Foto

F63r71a71n82t92i35š80e43k 36K44š67í40r 2849226835

On vás chirurg řeže proti vaší vůli, nebo s vaším souhlasem?    Pokud je to s vaším souhlasem, a nebo se apriori předpokládá, že byste takový souhlas dal, pak  jde jen o uplatnění vlastnických práv k vašemu tělu. Proto se nelze pobuřovat nad operujícím chirurgem.  Jde o tzv princip neiniciace agrese, který přímo vyplývá z vlastnických práv k vašemu tělu a majetku.

Jak je tedy možné, aby pana Mikulu oloupili proti jeho vůli a vy tomu neříkáte loupež?  Podle jakého vašeho principu se nejedná o loupež?  Rád se nechám přesvědčit.

+3/−1
28.7.2015 19:06

A25n85t78o61n67í33n 49K89o77u20n79o28v62s39k74ý 9158920928938

Chirurg byl obdobou vaší sofistiky - nůž do těla jako nůž do těla. Stejně pak peníze pod pohrůžkou jako peníze pod pohrůžkou.

Pana Mikulku potěším - trestná je i příprava - viz par.173 Trestního zákoníku.

+1/−1
28.7.2015 19:16
Foto

F30r87a26n90t85i91š88e64k 17K42š70í91r 2599856675

Ale nepotěšíte, vždyť vy sám tvrdíte, že se o loupež nejedná.  Připomenu vám, že jsem řekl, že mu nevzali úplně vše a že to potřebovali na důležité věci.

+3/−1
28.7.2015 19:30

A54n31t25o18n46í29n 73K93o60u13n73o72v50s67k30ý 9508730468638

Když už chcete hlásat věci se kterými nesouhlasím, dobře.

Ale aspoň nelžete.

Ten nesmysl tvrdíte vy sám a ne já.

+1/−1
28.7.2015 19:39
Foto

F33r66a33n98t86i72š12e26k 17K28š85í60r 2929606175

Jaký nesmysl já tvrdím?

0/−1
28.7.2015 19:43

A17n59t95o56n73í29n 36K36o22u27n23o50v30s44k65ý 9688330378358

"vždyť vy sám tvrdíte, že se o loupež nejedná."

To je ta lež.

0/0
28.7.2015 19:51
Foto

F29r43a55n44t51i16š29e22k 55K18š10í20r 2239646425

Já vám to zrekapituluji a ještě víc rozvinu.  

Pana Mikulu přepadli v jeho vlastním domě a pan Mikula byl donucen pod pohrůžkou násilí vydat vše co měl právě k dispozici.  A nyní to hlavní.  Nesebrali mu úplně vše a to co mu sebrali potřebovali na důležité věci. 

Už jsme se o tom kdysi bavili.  Podle vás se za určitých podmínek nejedná o loupež.

+2/−1
28.7.2015 19:51

A18n34t92o98n27í37n 96K53o16u85n46o52v67s60k47ý 9938570358738

Jaké časové razítko má můj příspěvek, kde píši to o čem hovoříte?

0/0
28.7.2015 19:54
Foto

F26r61a72n17t88i37š61e73k 28K36š12í14r 2579176215

To už nevím, já v tomhle takový puntíčkář nejsem, ale já jsem tvrdil, že vůbec nezáleží na tom jaký se sleduje cíl a že tedy jde o loupež, vy jste tvrdil, že to loupež není, protože se ty peníze použijí na správné věci.

+1/−1
28.7.2015 19:59

A19n71t68o16n98í37n 74K36o68u96n98o48v67s73k60ý 9598740458958

A takhle je to s vámi každou chvíli.

Obmyslíte mě něčím co jsem nikdy neřekl nebo si mě s někým spletete a pak s tím polemizujete.

Mám ale nápad jak se toho zbavit. Nebudu už s vámi diskutovat o ničem.

Berte to jako slib.

+1/0
28.7.2015 20:05
Foto

F13r69a11n44t64i47š52e19k 70K50š12í38r 2389416575

Opravdu jste tvrdil, že to loupež není.

Já jsem jen zapomněl říct, že pan Mikulu přepadli úředníci z finančního úřadu a udělali mu kontrolu.

+1/−1
28.7.2015 20:11

K88l78á86r58a 96T98r88n91k74o18v50á 3694869234679

Máte pravdu, pan Kšír několikrát umořil nesmyslnými a protichůdnými důkazy i mě.

+1/−2
28.7.2015 21:19
Foto

F60r66a17n53t47i19š74e16k 30K63š88í66r 2339346405

Jde jen o vaši neznalost.

0/−1
29.7.2015 12:54
Foto

L68u66b89o78š 94Z72á10l76o46m 9167217939928

ne, nežijeme. správná definice kapitalismu je: systém absolutního respektu k právu na život, svobodu a majetek.

+1/−1
28.7.2015 22:26

A92n94t60o39n50í19n 83K94o83u90n31o82v81s57k33ý 9688400748648

Mýlíte se.

To není definice kapitalismu, nýbrž ideologie anarchokapitalismu ev. klasického liberalismu.

Račte rozlišovat definici a ideologii.

0/0
29.7.2015 10:05
Foto

F60r16a50n60t89i91š49e67k 82K29š10í42r 2529266815

Ale nemýlí. Mýlíte se vy.  My si své tvrzení zdůvodníme a podpoříme konzistentností argumentů, které neobsahují logickou chybu.  Tohle vy nedokážete.

+1/−1
30.7.2015 12:39



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.