Diskuse

Postižené děti nepatří do běžných škol!

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FH

Tak koukám, že jste odborník na všechno. 

Hlavně na to být nesnášenlivý, kategorizující a provokativní.

Díky vlastní zkušenosti z Jedličkova ústavu i z rodiny mohu napsat, že to, co jste napsal je humus.

1 0
možnosti
DS

Pane autore, kdo bude určovat, které postižení a jaká jeho míra je ještě "košer" a které už je na... co ústav?

Navíc mícháte "hrušky s jablkama". Dis- poruchy, ADHD a hyperaktivita, stejně jako poruchy pozornosti přeci nepředurčují jejich nositele k outsiderství. Mé děti některé z nich prodělaly, syn studuje medicínu, dcera je premiantka na SŠ a chystá se též na VŠ.

Totéž s tělesnými postiženími. Synovci chodí do školy a kamarádí s chlapcem s SD. Celá škola mu pomáhá překonávat překážky, všechny děti mu sběrem víček "vydělaly" na vozíček. Myslím si, že to prospívá vidět, že svět není černobílý, že jsou i větší problémy a nemocnému zase, že je i něco jiného.

Samozřejmě souhlasím, že ne každá škola musí mít bezbariérový přístup a že je zbytečná tkováto investice, pokud je dostupná jiná již takto vybavená škola.

Myslím, že doba, kdy se lidi postižení odstraňovali do ústavů na severu Čech, kde bez vzdělání dožívali a tudíž i pokud nebyli, zdementněli a byli zbaveni svéprávnosti (viz Requiem pro panenku) je za námi.

Mějte se pěkně.

1 1
možnosti
RC

Pane autore, dys- deti je dnes cela rada. A pokud je chcete izolovat do zvláštních skol, pak se muze stat, ze zvláštních skol bude stejne, jako ten beznych.

Pritom jeden typ dys- muze naopak znamenat vyhody v jinem predmetu. Takze byste musel mit samostatne tridy dyslektiku, dyskalkuliku, dysortografiku, a kdovíčeho ještě.

1 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
10 0
možnosti
MB

Máte naprostou pravdu. Ale pražská kavárna má jiný názor.

1 0
možnosti
KD

Dobře popsáno....

1 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
Foto

V Brně je speciální domov Kociánka do kterého jezdí dětí na týdenní výuku. Rodiče si je na víkend berou domů, tedy domácí prostředí si užijí také. Tyto děti by měly v normálních školách velké problémy, tady jsou zařazeny podle druhu svého postižení. V péči odborníků se dobře připraví pro život v dospělosti, získají s nabytými vědomostmi větší sebevědomí, necítí se mezi ostatními s podobnými problémy méněcenné a někteří z nich pokračují později v dalším studiu.

Speciální škola, to je další pomocník pro tyto děti. Rozhodně v menším kolektivu a s učiteli kteří vystudovali speciální pedagogiku dojdou dále, jako ve školách kde na tento druh výuky nejsou zaměřeni.

Když vememe druhou stranu mince, musí být rušivé pro žáky, když je mezi nimi spolužák který učivo vůbec nechápe, má vedle sebe asistenta, většinou je to učitel v důchodě, který se snaží zaujmout jeho pozornost. Zaujme však spíše pozornost těch ostatních. Toto snad nevadí jen těm, kterým na prospěchu nezáleží, ale ta většina, která se chce něco naučit, je v takovém kolektivu ve značné nevýhodě.

Máme nyní v Evropě, co se vzdělanosti mládeže týká, špatný kredit a tímto řešením bychom ho určitě nevylepšili.

Toto se odvíjí hlavně od rozhodnutí rodičů a je na nich, aby se rozhodovali v zájmu svého dítěte a přílišným tlakem na jeho začlenění mezi ostatní děti mu ještě více neuškodili.V

7 0
možnosti
VM

Proč  tak agresivně, proč hned nadávat. Chováte se přesně tak jak ten bloger popsal.

0 0
možnosti
MH

Pane Ožuchu, jako invalida, který celé dětství a dospívání strávil v normální škole mezi zdravými dětmi vám mohu napsat pouze jediné - jste id.i.o.t. a vaše inteligentse (kdo ví, ten ví) sahá k úrovni autora slova, které jsem použil...

1 5
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
4 0
možnosti
MK

R^R^R^Pane Michale naprostý souhlas a jsem rád, že tuto otázku taky někdo vidí reálně a ne emocionálně. Ze své bohužel osobní zkušenosti vím, že mentálně postižené děti, do normálního školního kolektivu nepatří. Místo drahého a neefektivního inkluzivního školství by stát udělal  podstatně lépe, a pro postižené by to bylo co nejlepší, kdyby vytvořil v jejich dospělosti podmínky pro jejich začlenění do života podle jejich schopností. Organizací, které toto dělají, je zoufale málo a závisí na milodarech. Zdravotně postižený potřebuje asistenta, který mu pomůže najít a  začlenit se do zaměstnání odpovídající jeho schopnostem (to trvá od 3 do 12 měsíců) a ne aby s ním trávil základní školní docházku, cpal mu do hlavy věci, které není schopen pochopit a v životě je nebude potřebovat,  a chránil ho před šikanou

9 1
možnosti